چهارشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۶

لاک و مُهر یاهو!


دیروز یاهو یک قابلیت جدید برای اضافه کردن به صفحه‌ی لاگین خود اضافه کرده که با کمک آن می‌توانید سایت‌های phishing که هدفشون سرقت کلمه‌ي رمز حساب یاهوی شماست را از سایت‌های معتبر تمیز بدهید و به این ترتیب از سرقت کلمه‌ی رمز یاهویتان جلوگیری کنید.
اول یک توضیح در مورد phishing بدهم. phishing -که جناس کلمه‌ی "fishing" به معنی ماهیگیری است- یعنی این که یک سایت با ایجاد صفحه‌ای مشابه صفحه‌ی ورودی سایت مورد اطمینان شما، به شما حقه می‌زند و شما اطلاعات اکانت خود و کلمه‌ی رمز آن را به آن سایت و گردانندگان آن تقدیم می‌کنید.
حالا سایت یاهو برای مقابله با این حرکت ناجوانمردانه ابزاری را به اسم Yahoo! Seal معرفی کرده است که ترجمه‌ی آن چیزی شبیه «لاک و مهر یاهو» می‌شود. این ابزار چیزی نیست جز یک متن یا یک تصویر که در حقیقت رمزی است بین کامپیوتر شما و یاهو. با هر بار ورود (لاگین کردن) به یاهو این لاک و مهر در گوشه‌ی بخش ورود به شما نشان داده می‌شود، تا بدین ترتیب شما اطمینان حاصل کنید که این صفحه صفحه‌ی اصلی وب‌سایت یاهو است و نه یک صفحه‌ی قلابی.
اگر کامپیوتر شما بین شما و دوستان یا خانواده مشترک است، باید لاک و مهر یاهویی که ساخته‌اید را به آنها نشان دهید تا همه‌ی کسانی که از این کامپیوتر استفاده می‌کنند، با خیال راحت به حساب یاهوشان وارد شوند. خود یاهو توصیه کرده که از کلماتی نظیر آدرس پستی ‌تان برای لاک و مهر کردن صفحه‌ی ورودی یاهو استفاده کنید تا برای شما و دیگر کاربران کامپیوترتان قابل تشخیص باشد.
نکته‌ی آخر هم این که از آنجا که این رمز با کامپیوتر شما پیوند دارد (نه آی‌دی یاهو)، برای هر کامپیوتری که استفاده می‌کنید باید یک لاک و مهر درست کنید.
برای استفاده از این ابزار یاهو به اینجا بروید.

هیچ نظری موجود نیست: