شنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۶

سخنرانی بهشت زهرای امام در زمین جمهوری اسلامی



دیروز به مناسبت روز 12 بهمن صدا و سیما دست به اقدامی باورنکردنی زد و مراسم استقبال از امام خمینی در سال 57 و سخنرانی وی در بهشت زهرا را پس از 29 سال از چند شبکه‌ی مختلف و با جزئیات کامل اما با سانسور پخش کرد!
با جزئیات کامل از این جهت که از نیم ساعت قبل از رسیدن امام خمینی به بهشت زهرا، که در آن مطهری و صدوقی سعی می‌کردند مانع از ازدحام مردم شوند، تا مراسم قرآن‌خوانی، سرودخوانی و بیانیه‌ی یک پسر شهید، همه پخش شدند، اما باز هم از پخش بخش‌های حساسیت‌زای این سخنرانی خودداری شد.
بخش‌های حذف شده را می‌توانید در زیر بخوانید:

ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را میخواهیم مرفه بشد، زندگی معنوی شما را هم میخواهیم مرفه باشد. شما به معنویجات احتیاج دارید.معنویات ما را بردند اینها.دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم.دلخوش به این مقدار نباشید.معنویات شما را، روحیات شما را عظمت میدیم.شما را به مقام انسانیت میرسانیم.اینها شما را منحط کردند.اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز این است.ما هم دنیا را می آباد میکنیم و هم آخرت را. یکی از اموری که باید بشد همین معناست که خواهد شد. این دارایی ها از غنائم ملت است و مال ملت است و مستضعفین.من امر کرده ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد. و پس از این هم تغییراتی دیگر در امور خواهد حاصل شد.لکن قدری باید تحمل کنید.به این حرفهای باطل گوش نکنید.اینها حرف میزنند.ما عمل میکنیم. اینها شما را میخواهند دلسرد کنند از اسلام. اسلام پشتیبان شماست.

ما پس از این راجع به بانکها هم طرحهایی داریم که از وضع رخوت بار برگردد.از این وضع استعماری برگردد.ما باید تمام این کاخهای وزارت خانه را،وزارت خانه ها را، که میلیونها ، میلیلردها مال ملت درش خرج شده است.اینها باید تبدیل بشد به یک چیز معتقد اسلامی،اینها فرم خارجی است،فرم اجنبی است.فرم طاغوت است.در دادگستری کاخ درست شده است.لکن دادگستری نیست.دادخواهی نیست.فقط کاخ است.بانکها به تدریج باید بشد و ربا به کلی قطع بشد.من باید به مصادر امور بگم که اخلال کنند.که اینقدر ضعف نفس به خرج ندید.دنبال این نباشید که فرم غربی پیدا کنید.بیچارگی ما این است که دنبال این هستیم که فرم غربی پیدا کنیم.دادگستری ما دادگستری غربی باشد.قوانین ما قوانین غربی باشد.اینقدر ضعیف النفس نباشید.اینهایی که فرم غربی را به فرم الهی ترجیخ میدهند.اینها از اسلام اطلاع ندارند.اونهایی که میگن نمیشد اسلام را در این زمان پیاده کرد، برای اینکه اسلام را نشناخته اند، نمیفهمند چی میگن. ما مبارزه با فساد را با دایره امربه معروف و نهی از منکر که یک وزارت خانه مستقل ، بدون پیوستگی به دولت .با یک همچنین وزارت خانه ای که تاسیس خواهدشد ان شاءالله، مبارزه با فساد میکنیم.فحشا را قطع میکنیم.مطبوعات را اصلاح میکنیم.رادیو را اصلاح میکنیم.تلویزیون را اصلاح میکنیم.سینماها را اصلاح میکنیم.تمام اینها به فرم اسلام باید باشد. تبلیغات ، تبلیغات اسلامی . وزارت خانه ها ، وزارت خانه های اسلامی. احکام ، احکام اسلام. حدود اسلام را جاری میکنیم.خوف از اینکه غرب نمیپسندد نمیکنیم.غرب ما را خوار کرد.غرب روحیات ما را از بین برد.ما را غرب زده کردند.ما غرب زدگی را می زداییم. تمام آثار غرب را،تمام آثار فاسده .تمام اخلاق فاسده غربی را، تمام نظرات باطله غربی را خواهیم زدایید. ما یک مملکت محمدی ایجاد میکنیم.

(صلوات بلند و قراء حضار)

در ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد.آرمهای ایران نباید آرمهای شاهنشاهی باشد.باید آرمهای اسلامی باشد.از همه وزارت خانه ها، از همه ادارات، باید این شیر خورشید منحوس قطع بشد. علم اسلام باید باشد.آثار طاغوت باید برد.اینها آثار طاغوت است.این تاج ، آثار طاغوت است.آثار اسلام باید باشد.نه آثاری که تمدن است.آقا بیدار باشید.ملت بیدار باش. ملت بیدار باش.آقا یدار باشید.کم کم شما را دوباره نکشانند آنجا.از الان، از الان باید این مسائل حل بشد.

حذف بخش مجانی کردن آب و برق و اتوبوس و زندگی تؤامان مادی و معنوی و بانکداری بدون ربا که کاملاً قابل پیش‌بینی بود. اما حذف بخش آرم شاهنشاهی و طاغوت اصلاً موضوعی نداشت. از طرف دیگر عدم حذف قسمتهای اقتصادی که می‌گوید:
... مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سال های طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند...
با توجه به وضعیت فعلی مملکت بیش از حد ساده‌انگارانه و خوش‌بینانه بوده است.
استراتژی مصادره به مطلوب صدا وسیما پیش از این با پخش سرودهایی نظیر یار دبستانی، سپیده، آهنگ‌های فرهاد، و نیز پخش تصاویر زنان بی‌حجاب در تظاهرات انقلاب از سالهای قبل شروع شده بود. در این استراتژی صدا و سیما هوشمندانه سعی می‌کند با پخش مکرر شعارها، سرودها و تصاویری که به نماد اپوزیسیون تبدیل شده است، اثربخشی آنها را از بین می‌برد. این بار سخنرانی که 29 سال به ابزار تبلیغاتی ضدانقلاب بدل شده بود، این بار هم از سوی صدا و سیمای ضرغامی تا حد زیادی، اثر خود را از دست داد و به زمین جمهوری اسلامی برگشت.

پی‌نوشت: خنده‌ام گرفت وقتی مطهری به مردم جوگرفته التماس می‌کرد: "حفظ سلامتی آیت‌الله خمینی از اوجب واجبات است!!"

لینک: متن کامل سخنرانی آیت الله خمینی در 12 بهمن 57

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بهتر است انقدر مغرورانه و با اطمینان صحبت نکنید. این صحبت هایی که شما گفتید گفته شده اما نه در 12 بهمن بلکه در 10 اسنفند در مدرسه فیضیه آنهم به خاطر خنثی کردن توطیه رژیم شاه. این لینک را ببینید و به عکس اسکن شده روزنامه آن دوران هم توجه کنید:

http://gameron.wordpress.com/2008/02/02/%d8%ae%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%a2%d8%a8-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%82-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%db%8c-%db%8c/#respond

ناشناس گفت...

انقلاب آب و برق مجانی!!! . . .
مطلب مرتبطی است اما با نگاهی متفاوت حتما بخوانید و نظر دهید