پنجشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۸۷

کنسرت پل مک‌کارتنی در اسرائیل و روز جهانی قدس!

پل مک‌کارتنی، عضو سابق گروه بیتلز، قرار است امشب (پنج‌شنبه شب) و درست چند ساعت قبل از شروع تظاهرات‌های روز جهانی قدس در کشورهای مسلمان، در تل‌آویو اسرائیل کنسرت بدهد!

pg-1-McCartney-afp-g_56319a ۴۰ سال پیش دولت اسرائیل از ترس “اثر مخرب” گروه بیتلز بر جوانان اسرائیلی کنسرت آنها را ممنوع اعلام کرده بود. ولی امروز که نصف اعضای گروه درگذشتند و خاور میانه هم در آتش جنگ می‌سوزد، از حضور سر پل مک‌کارتنی در اسرائیل استقبال کرده و از آن به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیسش بهره تبلیغاتی می‌برد. روزنامه جروسلم پست نوشته است که پل مک‌کارتنی با برگزاری این کنسرت، روحیه مردم اسرائیل را که احمدی‌نژاد با آوازهای پر از خشم و نفرت و ضدیهودیش در سازمان ملل تضعیف کرده است، تقویت خواهد کرد!

تصمیم مک‌کارتنی برای اجرا در اسرائیل، گروه‌های فلسطینی را خشمگین کرده است، تا جایی که برخی از آنها او را تهدید کردند که از سفر به اسرائیل جان سالم به در نخواهد برد. به همین دلیل هم نزدیک بود برنامه بازدید او از کرانه باختری از ترس تظاهرات فلسطینی‌ها و به توصیه کنسولگری انگلستان لغو شد. با این حال او دیروز از کلیسای محل تولد مسیح در بیت‌الحم واقع در کرانه باختری دیدار کرد و اجرایی خصوصی برای دانشجویان کنسرواتوار موسیقی ادوارد سعید برگزار کرد.

به هر حال مک‌کارتنی، که این روزها حرفهایش خیلی شبیه سالهای آخر جان لنون شده، سعی کرده است از بار تبلیغاتی رسانه‌های اسرائیلی بکاهد. او دیروز ضمن تبریک ماه “رمضان کریم” به همه مسلمانان اعلام کرد که حامل “پیغام صلح” است و نیز از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل طرفداری نمی‌کند. با همه اینها او از ترس عملی شدن تهدید فلسطینی‌ها بیش از ۵۰۰۰ نیروی امنیتی را برای تأمین امنیت کنسرتش استخدام کرده است که در میان آنها تعدادی مأمور MI6 و ۲۰ مأمور اطلاعاتی موساد هم حضور دارند.

ویدئو: مصاحبه مک‌کارتنی در مورد اجرا در اسرائیل

۱ نظر:

ناشناس گفت...

راستی حدس میزنم شما هم تو کار موسیقی باشین؟