چهارشنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۷

کودک سوئدی و اورژانس ۱۲۳

خبر اول: یک کودک سوئدی با دعوت نکردن از دو نفر از همکلاسی‌هایش برای شرکت در جشن تولدش باعث بروز جنجالی بزرگ در سطح افکار عمومی و حتی پارلمان سوئد شده است. جالب اینجاست که در نظرسنجی‌های انجام شده ۴۴٪ مردم سوئدمعتقدند که این کودک حق چنین کاری را نداشته و “هر فرد بايد تمام اعضاي جامعه کوچکي را که عضو آن است به ميهماني خود دعوت کند”.بسیاری از روانشناسان معتقدند چنین عملی باعث ایجاد سرخوردگی و عقده‌های روحی در کودکان دعوت‌نشده می‌شود.

(“براساس گزارش سالانه انجمن جهاني «نجات کودکان» سوئد بهترين مکان دنيا براي بزرگ شدن است اما به هر حال اين کشور هم مسائل خود را دارد.”)

[+]

خبر دوم: به گفته‌ی مدیر عامل انجمن جمایت از حقوق کودکان ایران، کودک‌آزاری در سال گذشته ۵/۳ برابر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است. ۵/۱۴٪ این موارد کودک‌آزاری جنسی بوده است و در ۷۰٪ آنها آزاردیده دختر بوده است. از سوی دیگر نزدیک ۲۰ روز است که از آغاز فعالیت اورژانس اجتماعی (با شماره تلفن ۱۲۳) با به‌کارگیری بیش از ۵۰ خودروی مجهز می‌گذرد. به گفته‌ی یک مقام مسئول رسیدگی به موضوع کودک‌آزاری از جمله مهمترین مسایلی است که تلفن ۱۲۳ در دستور کار دارد.

[+]

Multimedia_pics_1387_3_Photo_2368

نتیجه‌گیری: به منظور تلاش در جهت انتقال تجارب مهم و استراتژیک دولت خدمتگزار به جامعه‌ی جهانی و در راستای لزوم دخول به مدیریت جهانی پس از دخول موفقیت‌آمیز به مدیریت کشور، پیشنهاد می‌شود که تکنولوژی پیشرفته‌ی اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به دولت سوئد منتقل شود تا علاوه بر کمک به سلامت روحی روانی جامعه‌ی سوئدی، دیگر شاهد بروز مشکلات حاد روحی برای کودکان سوئدی در نتیجه‌ی عدم دعوت به جشن تولد نیز نباشیم.

هیچ نظری موجود نیست: