سه‌شنبه، مرداد ۲۲، ۱۳۸۷

نوار کاست؛ نوستالژی یک میلیون دلاری

Sony_CHF_60_071130

در این دوره و زمانه که شرکت‌های پخش‌کننده‌ی موسیقی وطنی هم کم‌کم دست از تولید نوار کاست برداشتند و بیشتر به انتشار CD روی آوردند، یک شرکت آمریکایی در لوس‌آنجلس به نام Pack Centralتجارتی میلیون دلاری از راه فروش آلبوم‌های موسیقی روی نوار کاست به هم زده است.

حتماً می‌پرسید که چه کسی، آن هم در آمریکا، ممکن است بخواهد خوراک موسیقیش را از طریق نوار کاست‌های از مد افتاده تأمین کند؟ شاید کمی عجیب به نظر بیاید، ولی مشتری پر و پا قرص این نوارهای کاست زندانیان هستند!

چرا؟ به این دلیل که CD در اکثر زندان‌های آمریکا ممنوع است! علت هم واضح است. حتماً تا به حال یک CD شکسته دیده‌اید. ممکن است لبه‌های تیز یک CD شکسته برای شما چندان جذاب نباشد، ولی یک زندانی می‌تواند استفاده‌های غیرمجاز فراوانی از آن بکند! به همین دلیل است که نوارهای کاست هم باید بدون پیچ ساخته شوند. از طرف دیگر زندانیان نمی‌توانند موسیقی مورد علاقه‌شان را دانلود کنند. چون به اینترنت دسترسی ندارند (بیچاره زندانی‌ها!).

پس به همین راحتی یک شرکت آمریکایی که فقط هم سفارش پستی قبول می‌کند یک تجارت میلیون دلاری راه می‌اندازد و موسیقی‌های جدید روز را روی نوارهای کاست به زندانیان می‌فروشد. شاید لیست پرفروش‌ها هم برایتان جالب باشد: ماریا کری، لی وین، آشر و ریحانا فعلاً از پرفروش‌ها هستند. تریلر مایکل جکسون و نیمه‌ی تاریک ماه پینک‌فلوید هم جزو پرفروش‌های همیشگی هستند.

نتیجه اخلاقی: سعی کنید کاری نکنید که به زندان بیفتید، چون آنجا از دانلود موسیقی خبری نیست!

هیچ نظری موجود نیست: